Nieuwe media

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
 
 

Nieuwe media verwijst naar on-demand toegang tot inhoud, altijd en overal, op elk digitaal apparaat, evenals interactieve user feedback, en creatieve participatie. Een ander aspect van de nieuwe media is de real time genereren van nieuwe en ongereguleerde content. [ 1 ]

De meeste technologieŽn beschreven als "nieuwe media" zijn digitaal, vaak met kenmerken worden gemanipuleerd , networkable,dichte , samendrukbaar , en interactief . [ 2 ] Enkele voorbeelden kan het zijn Internet , websites, computer multimedia, videogames , cd-roms, en DVD's. Nieuwe media bevat geen televisieprogramma's , speelfilms, tijdschriften , boeken of papieren publicaties - tenzij zij technologieŽn die digitale interactiviteit te bevatten. [ 3 ] Wikipedia , een online encyclopedie, is een voorbeeld, een combinatie vaninternet toegankelijke digitale tekst, afbeeldingen en video met weblinks, creatieve participatie van medewerkers, interactieve feedback van de gebruikers en de vorming van een deelnemer gemeenschap van redacteuren en donoren ten behoeve van niet-communautaire lezers. Facebook is een voorbeeld van de sociale media -model, waarin de meeste gebruikers zijn Ook deelnemers.

   
         
   

Inhoud

 

bullet 1 Geschiedenis
bullet 2 Definitie
bullet 3 Globalisering en nieuwe media
bullet 4 Als instrument voor sociale verandering
bullet 5 Nationale veiligheid
bullet 6 Interactiviteit en nieuwe media
bullet 7 Industry
bullet 8 Jongeren en nieuwe media
bullet 9 Nieuwe Media en politieke campagnes in de Verenigde Staten
bullet 10 Zie ook
bullet 11 Referenties
bullet 12 Verder lezen
 

Geschiedenis [ bewerken ]

In de jaren 1960, verbindingen tussen computers en radicale kunst begon te groeien sterker. Het was pas in de jaren 1980 dat Alan Kayen zijn medewerkers bij Xerox PARC begon het geven berekenbaarheid van een personal computer voor het individu, in plaats van een grote organisatie die verantwoordelijk is voor dit. "In de late jaren 1980 en vroege jaren 1990, echter, lijken we een ander soort parallelle relatie tussen maatschappelijke veranderingen en getuige computer design . Hoewel causaal ongerelateerde, conceptueel is het logisch dat de Koude Oorlog en het ontwerp van de website vond plaats op exact Tegelijkertijd. " [ 3 ]

Schrijvers en filosofen, zoals Marshall McLuhan waren instrumentaal in de ontwikkeling van de media-theorie in deze periode. Zijn inmiddels beroemde verklaring in Understanding Media: The Extensions of Man (1964) dat " het medium is de boodschap 'vestigde de aandacht op de te vaak genegeerd invloed media en technologie zelf, in plaats van hun "inhoud" hebben op mensen' ervaring van de wereld en de maatschappij in grote lijnen.

Tot in de jaren 1980 media zich primair op print-en analoge uitzendingen modellen, zoals die van televisie en radio . De laatste vijfentwintig jaar hebben de snelle transformatie in media die zijn gegrond op het gebruik van digitale technologieŽn, zoals het gezieninternet en videospelletjes . Deze voorbeelden zijn slechts een klein voorstelling van nieuwe media. Het gebruik van digitale computersheeft veranderd de resterende 'oude' media, zoals voorgesteld door de komst van digitale televisie en online publicaties . Zelfs traditionele media vormen, zoals de drukpers zijn getransformeerd door de toepassing van technologieŽn zoals beeldmanipulatiesoftware zoals Adobe Photoshop en desktop publishing tools.

Andrew L. Shapiro (1999) stelt dat de "opkomst van nieuwe, digitale technologieŽn signaleert een potentieel radicale verschuiving van die in de controle van informatie, ervaring en middelen" (Shapiro aangehaald in Croteau en Hoynes 2003: 322). W. Russell Neuman(1991) suggereert dat terwijl de "nieuwe media" zijn technische mogelijkheden te trekken in een richting, economische en sociale krachten terug te trekken in de tegenovergestelde richting. Volgens Neuman, "We zijn getuige van de evolutie van een universele onderling verbonden netwerk van audio-, video-, en elektronische tekst communicatie dat het onderscheid tussen interpersoonlijke en massacommunicatie en tussen publieke en private communicatie zal vervagen" (Neuman aangehaald in Croteau en Hoynes 2003: 322).Neuman stelt dat nieuwe media zal:

 

 

 

 

 

 

 

 

 
         
   
bullet Veranderen de betekenis van de geografische afstand.
bullet Zorgen voor een enorme toename van het volume van de communicatie .
bullet Bieden de mogelijkheid van het verhogen van de snelheid van de communicatie.
bullet Bieden mogelijkheden voor interactieve communicatie.
bullet Laat vormen van communicatie die eerder werden gescheiden te overlappen en interconnect.

Lees meer hierover zie: http://en.wikipedia.org/wiki/New_media

   
 
 

Home Practice Site About MietMie Our Goal Old Media New media Photography Film en video Radio / Tv MietMie Tv School Channel Webdesign Browsers CMS Hosting Subdomein Livestreaming Netwerken Social Media Community Facebook Skypen For Change Sites Google YouTube Twitter Google Plus Games Flash Webwinkels Webshop Cnet Wikipedia ICT Beveiliging Classroom Zoekmachines Whatsapp MietMie Chat Opleidingen Links Presentatie